Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday 30 January 2010

Tea at Mandarin Oriental/ マンダリン・オリエンタルでアフタヌーン・ティー

I know that I will get some criticism, especially from my family and my girl friends.
I went for another Afternoon Tea today...  at The Mandarin Oriental.

It was for work..!! (and yes, I think I can be excused as long it is for work)

I quite liked their scones.
I am actually impressed by myself that I could still eat scones with clotted cream, after that trip to Devon and Cornwall (this morning, I even did a clotted cream tasting, trying three different brands).
At Mandarin Oriental, they serve both strawberry jam and rose petal jam.  I think it's a nice touch for those who like rose-flavoured foods and drinks.  Sadly, I am not one of them, so I stuck to good old strawberry jam.

First they brought three pastries to share between two of us.  However, seeing that there were more, I asked for the entire selection...


The pastries were pretty and delicately made, but were slightly over-inventive to my taste (mascarpone cream with plum compote infused with lavender encased in white chocolate, with a base of shortbread..).  I did try all of them.. and felt sick afterwards.
So did my husband.

We skipped dinner that night..

+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=+=

批判覚悟で、真実を書きます。
今日、夫と一緒に、またアフタヌーン・ティーしに行ってきました。今回は、マンダリン・オリエンタル・ホテルです。

仕事だったんですよぉ。仕方がなかったんです....
行きたくて行った...んですけどね。

ここのスコーンは、なかなかでした。
あの、スコーンとクロテッド・クリーム三昧の旅のあとでも、まだスコーンが食べられる自分にちょっとだけ、我ながら感心しました(しかも、今朝クロテッド・クリームを3社別食べ比べしてきたというのに)。
こちらのホテルでは、イチゴジャムのほかに、バラのジャムが出てくるのが、ちょっとおしゃれです。


ケーキは、最初に3種類出てきました。隣のテーブルを見ると、まだ数種類ある(全種類は持ってきていない)ことが分かったので、全種類リクエストしてしまいました。
こういうこと、できるんです。
追加を頼んじゃいけないのかな、と思うこともあると思いますが、クロテッド・クリームの追加、お茶のお湯を足すことなど、遠慮なくお願いしてOKです(追加料金は発生しません)。



ケーキ類は、繊細な作りでとても綺麗な仕上がりでした。でも、ちょっと凝りすぎかな...という気がしないでもありません(ショートブレッドの台の上に、ラベンダー風味のプラムコンポート入りマスカルポーネクリームの入ったホワイトチョコレートのドーム、とか)。このへんは好みでしょう。

それでも、全部ちゃんと試食しました。
そしたら、あとで気分が悪くなりました。私も、夫も。

夕飯は、抜きました。
(当然か)

No comments:

Post a Comment