Search This Blog

Powered By Blogger

Friday 9 July 2010

Weekend in South of France- Part 1/ 南仏での週末 パート1

”We spent a long weekend in south of France”

I like the sound of it very much, but in fact our main objective was to see a dentist.  This is far from the fun impression you get from the first sentence, isn't it?
As anyone who has ever lived in London would know, finding a decent dentist in this city is a nightmare.  So we always go say Hi to my husband's parents, and visit the dentist there, who is also an acquaintance of my father-in-law.

We arrived at Nice airport around 11.30 am, and it was already really hot and humid -which is rather unusual (normally it is a dry heat).


Luckily, we finished our dentistry adventure quite quickly, though not painlessly.  I thought I deserved a  peaceful afternoon by the swimming pool...

My parents-in-law must have spent lots of time in their garden, taking care of the trees and flowers.  Lavender was in full bloom, and very pretty!  I love the scent of lavender, and it was so nice just to listen to the hum of bees.. and a butterfly or two might come to pose for the perfect shot!


We decided to eat in that night - which meant eating out in the garden, of course.  We had some champagne for an aperitif to celebrate my parents-law's 40th wedding anniversary, and also my husband's birthday.


We had chicken grilled by my father-in-law, and mother-in-law's lentil salad.  It was all very good, and tasted just like it should, in summer, in Provence.
We sat in the candle light until late, and the evening remained very warm.

It was a lovely night - apart from the fact that I got really badly bitten by a mosquito...!!

~ 。~ 。~ 。~ 。~ 。~ 。

週末、金曜日から南仏に行ってきました。

というと、我ながら非常に素敵な響きなのですが、歯医者に行くためでした。
ロンドンにはなかなかまともな歯医者がいないため、義理の両親の住むと南仏で、義父の知り合いである歯科医にかかっているのです。信じがたいことに、このほうが安心&安い。

ニース空港に到着したのは11時半頃でしたが、すでにかなりの蒸し暑さでした。普段はからっとした暑さなのですが、今年は異常気象なのだとか。


幸いにして、歯医者訪問はすばやく終わりました。痛かったけど(歯石除去。やさしくないけど早い)。
これでようやく、南仏の週末を楽しめるというものです。プールサイドで涼むことにしました。

義理の両親がよく世話をしている甲斐あって、いつもながらお庭がきれいでした。
特にラベンダーが満開で、たくさんのミツバチが飛んでいました。
そのうち、アゲハ蝶も飛んできたので、思わずシャッターを切りました。アゲハなんて、とっても久しぶり。ロンドンでは見たことありません。



夜は外食ではなく、お家で…と言っても、お庭で頂きます。
義理両親の結婚40周年をお祝いして、また夫の誕生日ということで、シャンペンを開けました。


義父がバーベキューグリルで焼いてくれたチキンと、義母の作ってくれたレンズ豆のサラダで夕食にしました。どちらもとってもおいしかった!
暗くなってからもロウソクを灯して、外でおしゃべりしていました。それでも気温はあまり下がらず、気持ちの良い晩でした。

ただ一つ、難点は蚊が多かったこと。
私よりも体温が高い夫が隣にいたのに、私だけが刺されるなんて…(涙)

No comments:

Post a Comment