Search This Blog

Powered By Blogger

Wednesday 23 December 2009

Good bye, St Alban..




We went to St Alban, which was one of our favourite restaurants in London.  Sadly, they are closing on the 24th Dec, so this was our last visit.. sniff..
We always enjoyed their paella, which within my limited experience, is one of the best I have tasted.  I do not know how authentic it is, but chorizo works fantastically with the beautiful flavours of seafood- which is cooked to perfection.  We had beautiful prawns, nice baby squids and plump mussels suffused with the lovely aroma of saffron and garlic, lying in the bed of creamy rice.
The portion was more than generous; when you order two portions (both my husband and I ordered the Paella) they bring a huge bowl and serve it in front of you.  What we loved about this restaurant was not only the food, which was great, but the friendly service and their consistent attention to detail.


この日はSt Alban というお気に入りのレストランに行きました。24日で閉店してしまうということだったので、とっても残念なことに、これが最後の晩餐です..(涙)
ここでおいしいのはパエリアです。私の限られた経験から言わせていただくと、一番おいしいパエリア、というくらい。本場ではどうだか知らないのですが、こちらのパエリアにはチョリソが入っており、これがシーフードとよく合うのです。火が通りすぎていない(←ロンドンにあっては非常に貴重)プリプリのエビ、イカ、ムール貝もおいしいし。サフランとガーリックの香り、ダシ(日本的な表現ですね)をたっぷりと吸ったお米もクリーミーでおいしーい。
夫も私もパエリアを頼んだので、二人ぶん、大きなボウルに山盛りで登場しました。ウェイターさんが、目の前で1人ずつよそってくれます。このレストランが好きだったのは、料理もさることながら、行き届いたサービスのためでもありました。

I was soooo stuffed, but decided to have dessert- and ordered my favourte: Tarte Tatin.  I think this was one of the best I have ever had- I had so many in Paris, but I liked their version very much.  Crispy and crunchy crust with sufficient saltiness, deep flavour of caramel and nice acidity of apple all in one.  Melting vanilla ice cream on the side.  Heaven.

ものすごーくお腹が一杯だったのですが、デザートも頼むことにしました(二人でシェア)。私の大好きなデザート、タルト・タタンです。このタタンも今までのベスト、というくらいおいしかった!パリに住んでいたときはあちこちで食べたのですが、ここのがおいしい。
ぱりぱりとして塩味の効いたパイ皮、しっかりとしたキャラメルの味わい、りんごの爽やかな酸味、バランスが私の理想どおりでした。そこにバニラアイスクリームが溶けて...最高。



We had a decaf - and look, this is what we liked about them.  Petit fours and coffee served in Georg Jensen's "duck" flask.  And, their pricing was reasonable.  From table cloth to candle stand to their ultra-chic toilets, I really liked this restaurant..  


せっかくなので、デカフェのコーヒーもいただきました。
こういうとこが好きだったんです。プティ・フールも持ってきてくれて、ジョージ・ジェンセンのアヒルさんポットでコーヒーをサーブしてくれます(しっかり2杯分ある)。それでいて、良心的なお値段。
テーブルクロスからキャンドルホルダー、近未来的なお手洗いにいたるまで、このレストラン、ほんとに好きだったのに...。ほんと、残念です。

No comments:

Post a Comment