Search This Blog

Powered By Blogger

Sunday 20 December 2009

Caramel Apple Muffin & playing with birds

This is my first post...
So, welcome to all who have opened this page!!  I'll try to update this as often as possible.

本ブログ初投稿です..
ご覧くださる全ての方、来てくださってありがとうございます。
出来るだけ頻繁に、アップデートしていきたいと思いますので、どうかよろしくお願いいたします。

This morning I baked some muffins for breakfast.  Since I had some left-over caramel toffee sauce, I made caramel apple muffins with crumble topping.  I am sure I can make it better next time, but it wasn't bad.
I baked in a silicone heart-shaped mould which is from bodum, gift from my very good friend Manu.  It bakes 6 muffins, which is a perfect quantity for us.

今朝はマフィンで朝ごはんにしました。以前作ったキャラメルの残りが冷蔵庫に眠っていたので、キャラメルとりんごのマフィンを作ってみました。
まーおいしかったけど...改善の余地あり。
仲良しのマヌエラにもらった、bodum社のハート型シリコン製トレイで作りました。6個というのがちょうど良い量です。



Later we went to Kensington Gardens to burn off the calories..  It was very clear and dry and crisp, just like a winter day should be (not necessarily in London, I know).  However it was VERY cold too.. freezing cold, but I still prefer cold and clear, to warm and wet.
I never go to the park without.. peanuts.  I DON'T feed the pigeons, but feed the little birds- great tits and robins, they are so cute.  Today, I fed many of these little birds, and even managed to take a picture of a little robin on my hand, when (s)he was looking like it was thinking, "which nut should I have?  Is she really a trustworthy person??"..

そのあと、カロリーを燃焼するべく、ケンジントン・ガーデンズに散歩に行きました。
気温は2度ほどでとっても寒かったけれど、ロンドンには珍しく快晴で、東京の冬を思い出しました。冬はこうでなくちゃ。
私は公園に行くときは、必ずピーナッツを持参していきます。シジュウカラとかコマドリにやるためです(鳩は避ける!)。今日は、手に止まったコマドリの撮影に成功しました。
いつもはほんのちょっとしか指先に止まらないのですが、なぜか「どのピーナッツにしよっかなー」とでもいうように、指先にしばらくじっとしてくれていました。右手ですかさず撮影。



After entertaining the birdies, we walked over to the pond, where there were many swans and seagulls.  I don't think I have ever seen the water looking so blue!
It was very cold, but definitely a walk worth venturing...

そのあと、池に向かうと、白鳥やカモメがたくさんいました。
空が映って、池の水の青さがとても綺麗でした。
とっても寒かったけれど、行ってよかった、と思える散歩でした。




No comments:

Post a Comment