Search This Blog

Powered By Blogger

Wednesday 28 April 2010

When would you have take away coffee at home?/ 自宅でスタバのコーヒーを飲むとき

I once saw a guy walking into his flat with Starbucks coffee in his hand.  I thought he was awfully lazy.  Why won't he make coffee at home??

Well, I did that today myself.  I had S'bucks takeaway coffee at home.
And I now learned that there are situations where you CANNOT make coffee at home..  like, a blocked drain.


Our drain was blocked for nearly 40 hours, and I couldn't do the dishes, couldn't run the dish washer, couldn't dare run the washing machine, and couldn't shower (but let me add that I went to the gym to shower and my husband's office has a shower).  It seems that the cause was accumulated food waste, which had gone in the waste disposer: the one that "blitzes" the food waste.  The plumber who fixed it said "My advice?  DON'T USE the disposer, just throw it away like you used to do in the old days"...

I am wondering why we have even got a food disposer, if we are not supposed to use it.  Can anyone tell  me?...

*+*+*+*+*+*+
以前、スタバのコーヒーをテイクアウトして、自宅に持ち帰る人を見て、「コーヒーくらい自分で淹れればいいのに、怠けモノだなぁ」と思ったことがありました。

が、自分でやってしまいました。自宅でテイクアウトのコーヒー。
そして、自分で、自宅で、コーヒーを淹れられない状況というものがある、ということも知りました。たとえば、排水管が詰まるとか。


我が家の排水管、40時間近くも詰まってました...(涙)
その間、皿洗いは出来ない、食洗機ももちろん回せない、洗濯もダメ、そしてシャワーも浴びられない(ジムでシャワー浴びてきましたが。会員でよかった、とつくづく思いました)。
原因は、どうもディスポーザーというのでしょうか、台所のシンクに取り付けてある、生ゴミを粉砕して流せるというアレが原因でした。何かを無理に捨てたというのではなく、つもり積もってブロックしてしまったようです。
なおしてくれた水道管屋さんは「オレに言わせりゃ、あんなの使うなってところだね。昔ながらの三角コーナーをつかやあいいのさ」と言ってました。

たぶん、それぞれの家にディスポーザーを設置したものの、その排水が流れ着く先のパイプは昔のままのもので、そのうち詰まってしまう、ということなのでしょう。
使い物にならない文明の利器。
やっぱりロンドンだわ...と痛感したのでした(とは、やはりなかなか英語では書けませんね)。

停電三回に、排水管ブロック。道の向かい側で出火、というのもありました。
次は何が来るかな。

No comments:

Post a Comment