Search This Blog

Powered By Blogger

Tuesday 22 June 2010

Summer walk in Kensington Gardens/ 夏の散歩

I went to take a walk in Kensington Gardens.  It's been a while since I came here with a camera.

I was surprised to find a cherry tree with... cherries!  I know it sounds silly, but a lot of cherry trees blossom, and you don't see the fruits.  On this, there were many plump cherries - so pretty.



When I find something new in a place I go all the time, I wonder what I have been looking at till then.  At the same time - it is nice to find something new in your neighbourhood..







As expected, many people were walking their dogs in the park.  Many dog-walkers come here too.  Becoming a dog-walker is always my favourite fantasy profession (well, one of them).


I do love the fact that this place sometimes look like it's not London..  can't this picture pass as woods in the countryside?


It was a very pleasant walk - it feels so precious, knowing that you won't have summer days like this very often in London!  I feel like having a picnic - if the weather stays like this.. fingers crossed!

%.%.%.%.%.%.%.%.

今日はケンジントン・ガーデンズに散歩に行きました。しばらく、カメラを持っていくことはなかったので、久しぶりの公園ネタです。

公園に入ってすぐのところに、桜の木があります。春先には桜の花が目を楽しませてくれたのですが...なんと、今はサクランボを実らせていました!
桜の花が咲いても、サクランボがしっかり(?)実っている桜の木って、わりと稀です。ぷっくりとした実が、たくさん実っていました。



この公園の近くに住むようになって、もう数年経つのですが、サクランボに気づいたのは今年が初めてです。
今まで何を見ていたんだか...と思う反面、新しい発見があるのは、ちょっと嬉しかったりもします。







予想通り、公園内は犬の散歩をしている人がたくさんいました。
ドッグウォーカーといって、犬の散歩屋さんらしい人もよく見ます。犬好きの私の、憧れの職業です^^

この公園を歩いていると、ふとロンドンだということを忘れそうになります...。まるで、どこかの田舎のような景色には見えないでしょうか。


なんとも気持ちのよい散歩でした。
ロンドンでは、晴れた夏の日というのはとても貴重です(曇りか、雨のことが多いので...)。
これからも、良い天気が続きますように。そのうち、ピクニックでもしようっと。

2 comments:

  1. ケンジントンガーデンズ、散歩したりオランジュリーで
    お茶したり、よく行きました。懐かしいです。
    桜さん、なんとお近くにお住まいとは!
    うーん羨ましい。いい環境ですね〜。
    ファビアンさん式のネクタリンのジャム、
    いい色に仕上がっていますね! 
    見ているだけで甘酸っぱさが伝わってきますよ。
    お気に入りに登録させて頂きましたので、
    ぜひまた遊びに伺わせてくださいね♪

    ReplyDelete
  2. Banoffi さま、ようこそ!
    ケンジントン・ガーデンズ、ほんとにお散歩にはぴったりの公園です。
    オランジェリーは、いかにもホームメイド、というお菓子が嬉しいですよね。
    お近くにおいでの際には(笑)ぜひお知らせくださいませ。
    Banoffiさまのブログもまた、拝見させていただきますね。
    今後ともどうぞよろしくお願いいたします!

    ReplyDelete