Search This Blog

Powered By Blogger

Friday 11 June 2010

The Greek Islands - Naxos / ギリシャ島めぐり‐ ナクソス島

Our final destination was Naxos, which is not too far from Santorini - about an hour on a fast ferry.  Though short, I enjoyed the speedy boat journey!
Naxos was the least touristy island of the three we visited.  I liked its relaxed feeling, and enjoyed walking among the locals.




Naxos was once ruled by the Venetians.  The outer wall, which was built by them in the 13th century was almost gone, but the inner wall was still visible.  We could still see some old buildings with family crests engraved above the doors - these families are descendants of the Venetians.


I did quite enjoy the twisting alleys that went up the hill, which really was a maze...


Something worth mentioning is the sunset (again).
We went up to where the unfinished Temple of Apollo stood, and watched the sunset with the other keen photographers.  I don't think I have ever seen the sun "dropping in the ocean" before.  Well, in my view, it was better than in Santorini..


As always, we rented a car to drive around the island.  We enjoyed our drive tremendously- the view was amazing!!  I (sort of ) gave up taking pictures, as I knew it would never come out the way we saw it.
I loved how the landscape varied so much, depending on where you were.  I especially enjoyed coming to a sudden opening, and seeing the ocean between the hills.



I don't know if many of the Greek Islands have such wonderful views of untouched nature... and if so, I don't want to know!

If you are after relaxing holidays where you see something very different from your daily life, and have great sea food,  I highly recommend Naxos :)

%.%.%.%.%.%.%.%.%.%.%.%.%.%.

私たちが最後に向かった、三番目の島はナクソスという島です。スピードボートで、サントリーニから約1時間という距離でした。
ナクソスは、今回行った中では一番静かな島で、ほかの二つに比べるとあまり観光化が進んでいない印象を受けました。地元の人たちと肩を並べて歩くのも、楽しい経験です。





ナクソスは、13世紀の初めからヴェネチア領であった経緯があり、当時造られたという城壁が旧市街を取り囲んで…いたそうです。外壁は、ほとんど姿をとどめていませんでしたが、内壁と、その内側には古い建物がまだ残っていました。
いくつか、立派な紋章をドアの上に彫った家がありました。昔この土地を納めていた、ヴェネチア貴族の末裔の人たちなのだそうです。



旧市街の、まるで迷路のような小道もなかなか趣がありました。


ここで見た夕日が(も?)とてもきれいでした。
アポロンの神殿と伝えられる遺跡を通して見た、夕日の様子です。
本当に、海に沈む様子が見られて、今にも「じゅっ…」と音がしそうな感じ^^
サントリーニよりも印象的な夕日でした。


こちらでも、レンタカーして島の中を回ったのですが、これが本当に素晴らしかった!
サントリーニは海と建物による、どちらかといえば女性的な美しさであるのに対し、こちらは男性的で、雄大な自然の美しさでした。
写真はあまり撮らなかったけれど、風景写真用のレンズがほしい…と思ってしまったくらいです。
大きな島ではないのに、場所によってすいぶん地形、地質がことなり、全く違う風景が広がるのがとても面白かった。とくに、ぱっと目の前が開けて、海が見えるときの美しいこと。忘れられません。



ギリシャの島々では、あちこちでこんな風景が見られるのでしょうか??
…もしどうだったとしても…知りたくありません。

普段みることのない景色を眺め、おいしいギリシャ料理を楽しみたい方は、ぜひナクソスに行ってみてください!

No comments:

Post a Comment