Search This Blog

Powered By Blogger

Saturday 14 August 2010

Lake District part 1/ 湖水地方へ(前編)

I haven't been a very frequent updater recently.. so this goes back a bit, but here are our stories from the Lake District.  We went there over the weekend, and enjoyed the beautiful scenery.

Since it was a relatively short trip (2.5 days), we focused mainly on the southern end, around Windermere and Grasmere.  When it comes to "English countryside" I was used to seeing the flat landscape from the Eurostar windows, so these hilly sceneries were so refreshing to my eyes.


We only did some leisurely walks, as we do not possess proper hiking boots...  I liked the walk around Lake Grasmere.  The air was cool and crisp, and we really enjoyed being in the nature.














We also took a short walk near Lake Windermere.  There were many people (and dogs) swimming in the lake.  I wonder how cold the water was..


Apart from the walk around the lakes, I enjoyed strolling around small villages, admiring the charming cottages.  Seeing sheep in the fields always gives me some childish joy (there aren't a lot of sheep in Japan), even after living in the UK for nearly 10 years.



Over all, it was a nice, refreshing short trip to the English countryside.  Next time when we go back, we will return with good hiking boots!

* * * * * * * * * * * * *

最近ずいぶん更新を怠っていました…
少し前のことになりますが、湖水地方へ、週末に行ってきました。

「湖水地方」とよばれる地域はかなり広範囲にわたりますが、2日半という行程だったので、南のほう、ウィンダミア湖とグラスミア湖の周辺に絞って行動しました。
ロンドンを離れると、イングランドの田舎の景色はとてもきれいです。
それでも、田舎といえば南部のなだらかな景色に慣れてしまっていたので、起伏のある風景が新鮮に感じられました。


湖水地方には丘陵地を歩きまわるハイキングコースがいくつもあるのですが、スニーカーで来た私たちは、比較的平坦なコースしか歩きませんでした。
それでも、爽やかな空気の中、湖畔を散歩するのはとても気持ちよく、軽い運動としては最適でした。道端のブラックベリーを摘んでみたり、魚釣りする人を眺めたり。
下の写真は、グラスミア湖畔のものです。














こちらはウィンダミア湖。グラスミア湖に比べるともう少し観光化された印象を受けました。
なぜかこちらの湖では、泳いでいる人や犬がたくさん...。結構水は冷たいと思うのですけど。

湖畔の散歩も気持ち良かったけれど、村の散策も楽しみました。
この地方のコテージは、薄い石を積み重ねたような、独特のものでした。建てるの大変そう...??
どこに行っても、ヒツジがたくさんいました。
イギリスに住んで通算10年ほどになりますが、それでも間近に羊の群れをみると、ついシャッターを切ってしまいます。



短かったけれど、イギリスの田舎を十分に楽しんだ旅行でした。
次に湖水地方に行くことがあったら、そのときはちゃんとしっかりとしたハイキング・シューズを持っていきたいと思います!

No comments:

Post a Comment