Search This Blog

Powered By Blogger

Friday 26 November 2010

Lunch at Launceston Place/ ローンストン・プレイスでランチ

I went to Launceston Place with my friend Momo today.  We had a reason to celebrate - she left her job, and what is even more, already found a new job!  So, it was a happy occasion.

I have passed this place countless times, but it was the first time I actually stepped inside.  I liked the décor, and was happy to take a seat by the window, where we had the perfect light from outside.
  
We started with these cheerful chips - or crisps..


We enjoyed some home-baked bread that came with pickled herring.  And soon, our starters arrived - I had beetroot risotto and beef carpaccio with wild garlic foam.  I liked the presentation.


Never knew that a bone would be like this after cooking.. I wonder what part this is??









Then the main: I had pheasant with chestnuts.  I was expecting a bit more substantial quantity of chestnut, but still, it was a very good dish.
Momo chose monkfish, which she said was good too.












.. and of course, we could NOT miss the dessert.
Momo had a treacle tart, and I had rice pudding, served with caramel ice cream and marmalade.


We were both a bit disappointed - why do these wonderful restaurants  not put as much effort into desserts, as they do the mains & starters?
Momo's treacle tart was too dry and crumbly, and the ice cream that came with my rice pudding had a very strange texture...  (though I quite liked the rice pudding itself).

Anyway - we enjoyed our lunch, and enjoyed our chat, as we always do.
Momo said she makes a much nicer treacle tart, so I asked for her recipe.
It is now added to my "to bake" list...  I'm looking forward to trying it :)








。◎ 。◎ 。◎ 。◎ 。◎ 。


今日はLaunceston Place というレストランで友人のMomo とお昼を頂いてきました。
こちらのレストランは、何度も前を通ったことはあったのですが、実際に入ったのは初めてでした。モダン・ブリティッシュのお料理で、内装もコンテンポラリーな感じです。

Momoは、今まで働いていたホテルを辞め、転職を決めたところでした。
ということで、お祝いランチです ♪

まず最初に運ばれたのは、こんなポテトチップス。可愛い。  


このあとで出て来た、パン、手作りバター、ニシンの酢漬けもなかなかでした。

そして、前菜です。
私の頼んだのは、ビーツリゾット(要するにみじん切りにしたビーツでした)、カルパッチョとワイルド・ガーリックのフォームというものでした。


なかなか目をひく盛り付けです。
骨って、火を通すとこんなになるんですね。部位にもよるでしょうけれど...(どこの骨?)








メインはキジを頂きました。栗と一緒に、とあったので、もうちょっと栗がしっかり来るのかなーと思ってたのです、あまりに少なくてちょっと残念でした(栗、大好き)。お肉は柔らかでおいしかったけれど。
Momo はアンコウを頼みました。こちらもおいしそうです。












そして、当然、デザートまで頂きます。
Momo はトリークルタルト(糖蜜のタルト)、私はライスプディングにしました。ライスプディングと言っても、クリームでお米を煮込んだようなものです。マーマレードと、キャラメルのアイスクリームが添えられてきました。


どちらもちょっとがっかり...でした。
Momo のタルトはぱさついていて、私のアイスクリームはザラついてました(ライスプディングそのものは悪くなかったのですが)。
メインや前菜がおいしくても、ラストのデザートまでおいしい!というところが少ないのは、どうしてなのでしょう?
料理と同じくらい、デザートも大事だと思うのですが。

ともあれ、女二人でおしゃべりして、楽しい午後でした。
持つべきものは良い友ですね。
Momo が、「私の作るトリークル・タルトのほうが断然おいしい!」というので、レシピをもらいました。
また、「作るものリスト」にアイテムが増えてしまいました。

楽しみ~ ^^







No comments:

Post a Comment