Search This Blog

Powered By Blogger

Thursday 10 February 2011

Event & tea at Sketch/ Sketch でのイベント

Today my friend Momo and I went to a pastry related event, which was held at Sketch.  It was a launch event for a company called PCB (organised by Classic Fine Foods & partnership? with Valrhona), which produces all sorts of ready-made pastry "parts".  They were very creative, almost wacky, and some very beautiful.  Please visit the Pastry Network Website to see all the photos I have taken at the event.


After an exciting browse in the event area where there is normally a restaurant, we went to The Parlour to have tea and cake.  Being a big chestnut lover, I ordered a mont blanc, and Momo ordered some petit fours.



This is what was brought to her.


Nice.  Dainty.

This is what I got.


A bomb.

The base was a biscuit, then a meringue half-dome filled with cream and blackberry (I think) jelly, and topped with piped out chestnut cream.  It was not bad - I did enjoy the harmony of light meringue and chestnut, but...  it simply was too much.

This basically was our lunch.  But when I arrived home, I was feeling slightly sick from the sugar and cream I had taken.  Until dinner time, I carried on drinking Japanese hoji-cha, hoping that it would cleanse my body.

In Japan, we say "too much is as bad as not enough"... I reminded that this saying was so true.

。O  。O  。O  。O 。

今日は、パティシエである友人のMomo と一緒に、お菓子のイベントに行ってきました。会場はSketch
イベントは、PCB という会社のイギリス進出に際してのもので、Classic Fine Foods とヴァローナも携わっていました。
PCB は、実にさまざまなお菓子の「パーツ」ともいうべきものを作っています。食べものとは信じられないようなものも多く、斬新なアイディアが一杯でした。興味のある人は、会場の写真をアップしてあるので、Pastry Network のサイトをご覧ください。


会場を見学したあと、Sketch の中にあるパーラーというティールームに行きました。こちらのケーキは、定評があります。
Momo はプチ・フール2種を選び、私は栗が大好きなので、モンブランを頼むことにしました。



こちらが、Momo のカヌレとマドレーヌ。


上品な大きさです。

そして、これが私の。


爆弾??

ベースはサブレで、メレンゲの半球の中身はクリームとブラック・ベリー(たぶん)のジュレ、その上にマロン・クリームが山盛りになっていました。
美味しくはあったけれど、なんといっても大きすぎました。

これはお茶というよりはお昼の代わりだったのですが、ほんとにお腹一杯になりました...というか、そのあとで胸焼けしてしまいました。クリームと砂糖の摂取過多。
家に戻ってから、(なぜか)梅昆布茶とほうじ茶を何杯も飲んでしまいました。これで、脂肪を分解してくれないかなぁ。

「過ぎたるは及ばざるが如し」とは、よく言ったものだと感じ入った午後でした...

No comments:

Post a Comment